0

Vis Tajien

Vandaag hebben we een healthy Marokkaanse recept voor jullie; Vis Tajien.

tajine3

Het gebruik van een tajine past binnen een gezonde levensstijl. Je kan een Tajien bereiden zonder teveel vetstof. Het beste maak je gebruik van gezonde vetten zoals een scheutje olijfolie. Het kegelvormig deksel zorgt ervoor dat de condens telkens terugvalt in de schotel. Op deze manier worden stoom, sappen en smaak beter bij elkaar gehouden

Wat heb je allemaal nodig
  • Een Tajien (tegenwoordig overal te koop, zelfs bij de Xenos en Blokker)
  • Vis, ik heb vandaag zalmmoten gebruikt
  • groenten (zoete aardappel, courgette, wortels, tomaat, hete peper, lente-uitjes en knoflook)
  • marinade (kosbar/peterselie, scheutje (olijf) olie, scheutje water, Marokkaanse kruiden (paprikapoeder, komijn, peper) zout naar smaak)

Leg in de Tajien eerst een laagje tomaten en zoete aardappelschijfjes. Leg de vis er bovenop. Hierop leg je de overige groenten mooi gedecoreerd overheen.

tajine4

Daarna giet je de marinade eroverheen. Leg de Tajien op een laag vuurtje en laat het rustig gaarkoken.

Tip: Serveer de vistajien met een frisse salade van komkommer, tomaat en sla!

tajine1

Smakelijk & Besa7a

Healthy Sisters