0

Variatie op de harira: pompoen harira

Harira is lekker maar variatie is ook belangrijk. Zeker tijdens de ramadan is het belangrijk om verschillende voedingsstoffen binnen te krijgen. Pompoensoep is een van mijn favorieten (ik heb er veel) ik probeer hier altijd mee te variรซren met andere groente. Op onze website staat al de variant met alleen tomaat, maar vandaag een nieuwe receptje.

Wat heb je nodig?

  • 1 biologische pompoen
  • 4 grote wortels
  • 2 tomaatjes
  • 2 uien
  • 1 teentje knoflook (mag je weglaten tijdens de ramadan)
  • Bosje koriander
  • Bosje peterselie

pompoenharira-2
Bereidingswijze

  1. Snijd de pompoen in schijven. Verwijder de zaden en de draderige binnenkant eruit. Ik heb ervoor gekomen om de pompoen niet te schillen. Schil de tomaten, uien en wortels.
  2. Snij alles in grove stukken en breng dit aan de kook met 1.5 liter water.
  3. Snij de koriander, peterselie en knoflook heel fijn en voeg toe. Je laat dit ongeveer 30 minuten samen koken.
  4. Na een half uur pak je de staafmixer erbij en pureer je alles fijn samen.
  5. Vervolgens breng je het nog even aan de kook en breng je het op smaak met Keltisch zeezout, een beetje peper, gemberpoeder en paprikapoeder.

*Pompoen Het bevat veel bรจtacaroteen, calcium, kalium, ijzer, vitamine B en C en is rijk aan voedingsvezels.

Enjoy!