0

Valkuilen na de vakantie!

Zo na de zomervakantie is het lastig om weer in ritme te komen. Vooral het ritme van gezond eten en voldoende beweging. Een vakantie is een goed excuus om even alle remmen los te laten. Sommige kunnen dat en herpakken zich snel na de vakantie. Maar het grootste gevaar is dat je erin blijft hangen. Nog even de laatste keer uit eten? Laatste ijsje nog? Maandag begin ik echt! Klinkt vast niet onbekend in de oren.

Heel verleidelijk en de kans is groot dat je erin blijft hangen. Daarom is het zo belangrijk om ook tijdens je vakantie te blijven bewegen en de juiste balans te vinden in voeding. Echt tijdens mijn vakanties heb ik ook ijsjes gegeten en her en der gecheat maar daartegenover stond wel gezond eten en gewoon hardlopen op vakantie. Puur omdat dat ‘’gevaar’’ mij ook te pakken kan krijgen. Máár neem jezelf niets kwalijk, van je vakantie hoor je te genieten.  Maar een goed gevoel hebben na jouw vakantie is ook belangrijk.

Mocht je dit nu lezen en jezelf hierin herkennen en de motivatie kwijt zijn? Hieronder een paar simpele tips om er weer in te komen:

  • Begin je dag met lauwwarm en citroensap. Hiermee breng je de spijsvertering op gang.
  • Misschien heel saai, maar makkelijker en goedkoper kan niet. DRINK HEEL VEEL WATER!
  • Haal de juiste boodschappen in huis. Vermijdt alle kant-klare pakketten, koekjes, chips, snoepjes en ga zo maar door. Je weet zelf precies welke boodschappen je NIET moet kopen.
  • Voordat je boodschappen gaat doen, plan wat je gaat eten/koken. Zo koop je bewust en verspil je niets.
  • Groene smoothies zijn hemels. Maak elke ochtend een energie boost voor jezelf. Onze favoriet is spinazie, andijvie, banaan, halve avocado en wat water!
  • Vermijdt alle sappen uit pak en frisdranken.
  • Niet nadenken maar doen…trek je sportkleding en schoenen aan en ga bewegen. Wat je ook doet, doe het! Een stevige wandeling is ook goed.
  • Misschien wel de belangrijkste, ga niet ineens heel dramatisch niets meer eten en maaltijden overslaan. Dit werkt alleen maar averechts.
  • Neem je tijd en wees niet streng voor jezelf. Met kleine stapjes ga je resultaten boeken.

En onthoud, je doet dit voor jezelf. Om lekkerder, fitter, gezonder, en happier in je vel te zitten.

Yes, you CAN!