0

Superfoods

Superfoods, wie kent ze tegenwoordig niet. Op Healthy Sisters hebben we het er al vaker over gehad. We voegen ze regelmatig toe aan onze voeding. Superfoods zijn een toevoeging aan je eetpatroon. Denk niet meteen dat je met het eten van alleen deze superfoods superslank gaat worden. Ze vullen veel voedingstoffen aan die ons lichaam nodig heeft.

Superfoods

Een overzicht van een aantal van onze favoriete superfoods

Gojibessen

Gojibessen zijn kleine rode besjes. Ze lijken een beetje op rozijnen. Gojibessen staan bekend als de meest voedzame vruchten en zijn kleine bommetjes vol energie. Daarnaast zitten ze vol vitamines, mineralen en eiwitten. Gojibessen zijn voedzaam doordat er zoveel eiwitten inzitten die je lichaam hard nodig heeft. Daarnaast versterken gojibessen de weerstand. En niet onbelangrijk ze ondersteunen je nieren waardoor je beter met stress kan omgaan.

Lijnzaad

Lijnzaad is een zaad dat ter ondersteuning is om de nodige kilo’s te verliezen en ook erg gezond is. Lijnzaad bevat vele goede voedingstoffen, het zaadje is rijk aan voedingsvezels. In lijnzaad zitten ook een heleboel vetzuren zoals omega 3-6 en 9 en is het een goede bron van calcium, ijzer en vitamine E.

Chiazaad

Chiazaad is een bron van omega-3 vetzuren, antioxidanten, proteïnen en mineralen. Chiazaad verlaagt het cholesterol en houdt het bloedsuikerspiegel in balans waardoor je dus minder zal snoepen.

Hennepzaad

In tegenstelling tot wat veel mensen denken wordt je hier niet high van en heeft het niets met drugs te maken. Hennepzaden zitten vol essentiële aminozuren, vitamine E, omega 3 en omega 6. De essentiële vetzuren in hennepzaden houden verouderingsverschijnselen tegen.

Pompoenpitten

Pompoenpitten zijn een van de meest voedzame voedingstoffen. Er zitten in deze kleine pitjes zoveel vitaminen en mineralen zoals vitamine B , C , D , E en K. Daarnaast zijn ze goed voor het cholesterol. Doordat de pitten vol zitten met proteïnen, eiwitten en vezels heb je langer een vol gevoel.

Zonnepitten

Zonnepitten zijn natuurlijke cholesterolverlagers. De pitjes zitten vol vitamines en mineralen. In de pitjes zit vitamine E, die goed werken tegen vrije radicalen van buitenaf. Daarnaast zitten de pitjes vol vezels wat gunstig is voor de darmen en bevat het onverzadigde vetten.

Wat zijn jullie favoriete superfoods?