0

Stap 8: Verhoog je stofwisseling!

We hebben er allemaal weleens last van! Onze stofwisseling en dat merken we aan onze darmen. Metabolisme ook wel bekend als stofwisseling speelt een grote rol in je gewicht. Je metabolisme bepaalt hoe snel voedingstoffen in je lichaam omgezet worden naar energie. Waardoor ons lichaam kan functioneren. Leeftijd en geslacht kunnen wij niet beïnvloeden, maar ook deze zijn van invloed op het metabolisme.

Echter kun je wel op een andere manier jouw metabolisme beïnvloeden. Denk daarbij vooral aan je manier leven. Gezond eten en voldoende beweging versnelt jouw stofwisseling. Je kunt je metabolisme/stofwisseling verhogen door voeding en beweging. Dit heeft ook een gunstig effect op jouw gewicht.

Meer dan 80% van onze calorie inname wordt ingezet voor het verteer proces, het warm houden van ons lichaam, jouw bloedcirculatie en het herstellen van ons lichaam. Het overige gedeelte van de calorieën wordt ingezet voor beweging en alle lichaamsactiviteiten die je uitvoert.  Door meer te bewegen zet je sneller jouw stofwisseling aan het werk.

Welke voedingsmiddelen kun je gebruiken om je stofwisseling te verhogen?

  • Gember (als thee of met citroen en kamillethee)
  • Groene thee
  • Kaneel (bv door havermout)
  • Selderij
  • Grapefruit (door smoothie)
  • Broccoli
  • Knoflook
  • Avocado (salade of smoothie)
  • Hete peppers (pittig voeding)
  • Blauwe bessen (door yoghurt of los snacken)

Dankbaar voor: workshop gegeven voor een groep motiverende vrouwen ?