0

Stap 6: Magnesium is belangrijk!

Een van de belangrijkste mineralen die ons lichaam nodig heeft is magnesium. Heel veel mensen hebben hier een tekort aan. Soms heb je van die momenten dat je zo oververmoeid bent, stress ervaart en vage klachten hebt die je niet helemaal thuis kan brengen.

Bij een tekort ervan breng je veel lichamelijke processen in gevaar. Waarom symptomen als stress en oververmoeidheid worden genoemd bij een tekort is omdat magnesium ook wel de antistress middel wordt genoemd. Een mineraal die belangrijk is tegen stress en futloosheid.

Magnesium is een mineraal die bij 300 processen in je lichaam betrokken is. Dat is heel veel en geeft aan hoe belangrijk de mineraal is en hoe hard wij magnesium nodig hebben. Een van die processen is bijv. het pompen van het hart en de bot opbouw van ons lichaam. Naast lichamelijke klachten zijn vooral de psychische klachten merkbaar.

Dit zijn een aantal voedingsmiddelen waar magnesium in zit:

  • Banaan
  • Vijgen
  • Peulvruchten (denk aan bonen, linzen, kikkererwten)
  • Vis
  • Bieten
  • Amandelen en walnoten
  • Pruimen
  • Pure chocolade
  • Pompoenpitten

Als je al een gezond en gevarieerd eetpatroon hebt, dan zal je niet snel een tekort hebben.

Aanbevolen per dag

1-18 jaar 19-20 jaar 21-50 jaar 51-65 jaar 65+ Zwangeren Borstvoeding
Man Geen ADH 300-350 300-350 300-350 300-350
Vrouw Geen ADH 250-300 250-300 250-300 250-300 250-300 300-350

Je kan haast geen teveel aan magnesium binnen krijgen. En als dat wel zo is, dan heeft het geen gevolgen voor je lichaam.

Hoe vinden jullie de 30 stappen naar een bewuster leven tot zover?

Dankbaar voor: geweldig nieuws gekregen die we snel met jullie zullen delen!