0

Met de kids op vakantie

Voor de meesten is de zomervakantie aangebroken, voor de Brabanders begint het volgende week vrijdag. Wij hebben onze koffers weer van zolder gehaald en zijn begonnen met inpakken. Wij kunnen niet wachten ☀️ !

Gezond eten met kinderen is een uitdaging. En op vakantie al helemaal! Je komt in een ander land of in ieder geval in een andere omgeving dan thuis en bent vaak wat losser en makkelijker. Zeg maar het echte vakantiegevoel. 

vakantie4

Graag wil ik jullie toch een paar tips te geven om niet helemaal uit jullie healthy ritme te raken.

  • Begin elke dag in ieder geval met een gezond ontbijt. Ontbijt ook samen met de kinderen. Dit vinden kinderen heel gezellig waardoor ze ook automatisch goed ontbijten. Ik neem bijvoorbeeld overal waar ik heen ga standaard mijn havermout mee. Mijn kinderen vinden havermout lekker, dus dat is alvast een goed begin. Maar je kunt natuurlijk op zoveel manieren gezond ontbijten. 
  • Eet niet te vaak buiten de deur. Probeer in ieder geval een maaltijd zelf in de hand te houden. Dit is een ideale balans voor de rest van de dag. 
  • Drink voldoende water. Koop flessen water en geef elke kind een klein flesje die je gedurende de dag aanvult.
  • Ga met de kinderen naar de plaatselijke markt en laat ze de fruit en groenten uitkiezen. Je zult merken dat de smaken en geuren veel lekkerder zijn dan in Nederland en dat ze hier echt van zullen smullen. Mijn zoon is niet zo dol op fruit. Hier eet hij alleen maar banaan en appel. In het buitenland vindt hij het heerlijk om een verse fruitsalade te eten.

vakantie3

  • Het is inderdaad vakantie maar het is niet nodig dat ze 5 ijsjes per dag eten. Beperk dit tot 1 ijsje per dag. Dit geldt ook voor frisdranken en sapjes. Zelf probeer ik bij mijn kinderen zoveel mogelijk suikers te vermijden.
  • Bewegen is ook heel belangrijk. Denk aan een potje tennis op het strand. Of een stukje wandelen als de zon onder is of vroeg in de ochtend. Dit is zo leuk om dit samen met jouw gezin te doen!

vakantie2

Het belangrijkste is dat jij natuurlijk het juiste voorbeeld geeft! Eet gezond, drink voldoende en vergeet niet te bewegen.

Ennnn…..Blijf vooral genieten (met of zonder kids) ??

Healthy Sisters