0

Ik ben een challenge aangegaan!

Toen wij een tijdje geleden Body & Mind en Guilty Pleasures presenteerde was Hidde de Vries daar ook te gast. Zijn verhaal had meteen mijn aandacht en na de uitzending kreeg ik zijn boek ‘’Recharge in 7 dagen’’ Dit bleef in mijn achterhoofd en ik las sporadisch uit zijn boek. Ik voelde veel raakvlakken met het boek.

In maart/april wilde ik sowieso een challenge doen en deed hiervoor een oproep. Vorige jaar had ik de 30 stappen naar een bewuster leven wat een succes was en nu wilde ik iets anders. Iets wat niet zoveel tijd in beslag neemt. Zo kwamen Hidde en wij op het idee om de 7 days Recharge te doen.

De 7 days Recharge houdt in dat je in 7 dagen jezelf helemaal oplaadt. Net zoals we dat met onze iPhone ‘s doen. Hoe strikt we dat zijn met onze smartphones zo slecht zijn we soms voor onszelf. Over de smartphones gesproken, ook zij zijn een onderdeel van de Recharge. Deze mag je namelijk na 20:30 uur niet meer gebruiken. Ik moet ook eerlijk zeggen dat van de7 dagen dit mij maar 2 dagen echt gelukt is, dus daarin heb ik wel een beetje gefaald.

Verder ga je 7 dagen aan de slag met gezond eten, voldoende bewegen, ontspannen, en vooral focus leggen op zaken die voor jou belangrijk zijn. Wat ik heel fijn vond is dat je dagelijks reminders kreeg en een soort van scorecard. Daarop kun je afstrepen wat jij gedaan hebt. Op de scorecard staan de oefeningen en opdrachten van de dag.

Gezond eten en voldoende bewegen en ontspannen daar ben ik met vlag en wimpel doorheen gekomen. De focus op prioriteiten was best een dingetje. Ik dacht dat ik dat al best goed deed maar daar zat voor mij echt de valkuil. Ik maak dagelijks een to-do lijstje maar merkte dat ik aan het eind van de dag toch maar 1 ding afgestreept had en nog teveel bezig ben met andere dingen. Ik geloof dat dat niet alleen voor mij een valkuil is.

Het aller lastigst vond ik toch echt de telefoon en de koffie die ik ‘s morgens moest missen. Ja inderdaad, je MAG GEEN KOFFIE! Daarin ben ik gezakt! Ik heb smorgens mijn koffie wel genomen, ik heb het echt geprobeerd maar miste het te erg.

Op een rijtje:

  • ‘s ochtends mag je NIET snoozen! (deed ik vaak maar dit ging me 7 dagen goed af)
  • Je neemt meteen een koude douche (deed ik ook al)
  • Je doet aan yoga of mediatie. In mijn geval wisselde ik het af met bijvoorbeeld het gebed.
  • Je maakt een prioriteitenlijst.
  • Je eet gezond en beweegt voldoende
  • Je schrijft dagelijks je hoogtepunten van de dag.
  • Je gaat weer tijdig naar bed en blijft van elektronica af.

Ik vond het een hele fijne weekje, in grote lijnen ook wel wat ik zelf toepas. Ik denk dat dit een hele goede challenge is voor mensen die echt overlopen, de focus nog niet goed weten te leggen en waarvan de voeding niet helemaal op orde is. Bij de 7 days recharge krijg je ook een hele fijne receptenboek. Na de 7 dagen kun je dit weer goed doortrekken in het ‘’normale’’ leven

Ik ben heel benieuwd wie er samen met Rachida en mij de challenge wil doen. Dat we deze challenge gaan inzetten voor midden april. Dat we bv een groep aanmaken en daarin met elkaar de ervaringen en vooral beren op de weg delen. Indien er genoeg animo is, kan ik met Hidde wellicht wat leuks bedenken. Het programma krijg je dus opgestuurd maar daar betaal je wel voor.

Wie wil de uitdaging met ons aan?

PS: Dit is overigens NIET gesponsord, we hebben het programma wel gekregen.