Iedereen kan hardlopen

Iedereen kan hardlopen. Als wij het kunnen, kun jij het ook.

Volgende maand lopen wij precies 5 jaar hard en geef ik 4 jaar hardlooptrainingen. Eerst gaf ik trainingen bij de hardloopgroep waar ik ben begonnen en nu geven wij hardlooptrainingen in onze eigen HS hardloopgroepen. Er is door het land altijd veel interesse in onze hardloopgroepen maar helaas kunnen wij niet overal de trainingen zelf geven. Wij adviseren dan om zelf een groep te starten en lekker samen te gaan lopen. Wij krijgen dagelijks mailtjes over onze hardlooptrainingen. Vaak gaat het ook over onze hardloopschema.

Ik zal deze vandaag met jullie delen zodat jullie meteen aan de slag kunnen. Dit is de hardloopschema waar wij zelf 5 jaar geleden mee zijn begonnen en is tevens ook de schema die wij voor onze starters gebruiken. Met dit hardloopschema wissel je het hardlopen met wandelen af. Zo kan het lichaam rustig wennen en bouw je conditie op en voorkom je blessures.

Wij trainen drie keer per week. Train het liefst om de dag zodat jouw lichaam rustig kan herstellen. Begin elke training met een warming up en eindig met een cooling-down.

Voor het hardlopen heb je maar weinig nodig. Het allerbelangrijkste zijn hardloopschoenen en een dosis doorzettingsvermogen. Ga voor de allereerste keer naar een sportspeciaal zaak en laat je schoenen aanmeten middels een hardlooptest. Zo weet je meteen hoe je loopt en welke schoenen het beste bij jouw voeten passen.

Ga jij het proberen? Tag ons in jouw foto zodat wij jou kunnen aanmoedigen!

Lets gooo!!

Dit is ook leuk...

Mommy Diary: Vreemd agentje!

Wat een heerlijk weer. Van mij mag het altijd zo blijven. Ik kan hier zo …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *