0

Hoe kom je uit een sportdip?

Ik merk keer op keer dat ik na het lopen van wedstrijd altijd in een dip raak. Gelukkig ben ik niet de enige. Deze keer had ik me voorgenomen om dit niet meer te toe te laten.

Je bent dan zo goed getraind en dan laat je het ineens allemaal langs je heen gaan. Dit komt omdat je dan helemaal gefocust bent op die ene wedstrijd en die wil je gewoon lopen met het liefst een mooie tijd. En als je dat dan eenmaal behaald hebt dan laat je alles los. Maanden aan training is er vooraf gegaan en ineens heb je er na een wedstrijd geen zin meer in! WHAAATTTTT!!!!

Deze keer heb ik het anders aangepakt. Ik ga enkele tips met jullie delen.

Hardlopen inplannen

Najima en ik plannen onze sportmomenten in. Ze staan netjes in onze zakelijke agenda. Net zoals we personal training inplannen, plannen we ook onze hardloopsessies samen in. De rest van de afspraken plannen we hier omheen. We nemen dit echt serieus en je kunt niet zomaar afzeggen. Zo blijven we trainen.

Inschrijven wedstrijd

We hebben ons weer ingeschreven voor een volgende wedstrijd. Onze volgende wedstrijd is volgende maand. Zo blijf je in de flow om ergens voor te trainen. Dit werkt altijd zo goed. Je blijft trainen als je weet dat je ergens voor traint.

Een stok achter de deur

Wij hebben het geluk dat we een stok achter de deur hebben. Toen we onze laatste halve marathon in Marrakech hebben gelopen had ik ons extra ingepland in de trainersschema van onze eigen Healthy Sisters hardloopgroepen. Zo blijven we natuurlijk ook lopen.

No worries

Iedereen kan zo’n dip krijgen. Probeer er niet aan toe te geven en wees vooral niet bang! Je kunt het want je hebt net een wedstrijd gelopen. Ga er gewoon voor en dan weet je waarom je het hardlopen zo fijn vindt en waarom je dit graag blijft doen! Het zou zonde zijn als je na een wedstrijd niets meer aan hardlopen gaat doen en zo alles eigenlijk voor niets is geweest.