0

Fitte mama is fitte kinderen

Vaak krijg ik de vraag hoe ik het toch allemaal doe. Sporten met 3 kinderen. Daar heb je toch geen tijd en energie voor!?

Toen ze kleiner waren ging het inderdaad wat moeilijker. Ik moest echt mijn sportmomenten inplannen. Nu ga ik wanneer het mij uitkomt. Ik hoef eigenlijk helemaal geen rekening te houden met mijn kinderen. Ze zitten allemaal op school. Ik probeer zo veel mogelijk onder schooltijd te sporten of anders in de avonden als ze al in bed liggen. In het weekend vind ik het heerlijk om ‘s morgens vroeg te gaan. Als ik thuis kom worden ze net wakker en kunnen we samen ontbijten. Als je echt wilt sporten dan regel je iets om dat ook daadwerkelijk te doen.

AminEnNoor

Een aantal tips om toch te (blijven) sporten met kinderen…

  • Als je nog kleine kinderen hebt kun je jouw sportmomentje inplannen als jouw kind zijn middagdutje heeft: Denk hierbij aan online workouts en youtube filmpjes en deze op je eigen tempo uitvoeren.
  • Ga elke dag een flink stuk met de kinderwagen wandelen. Twee vliegen in één klap; frisse lucht voor jou en jouw kind én je dagelijkse portie beweging. 
  • Betrek de kinderen bij jouw sport. Als ik ging hardlopen fietste mijn dochter naast me mee. Tegenwoordig loopt ze regelmatig mee hard. Een mooi momentje voor ons tweetjes.
  • Plan jouw sportmomenten, door het in te plannen sla je ook geen trainingen meer over, het hele gezin weet dat je ga sporten, het is jouw moment. Zie het als een afspraak met jezelf. Net zoals je een afspraak met een ander zou hebben. Het gaat ten alle tijden door.
  • Ga naar een sportschool met oppas. Terwijl jij aan het sporten bent houden ze jouw kind op een leuke manier bezig. Een win-win situatie.

Ik las laatst ergens dat je sport voor moeders moet zien als het zuurstofmasker in het vliegtuig. Dat moet je als moeder eerst opzetten en dan pas kan je voor je kinderen zorgen. Zo zie ik het sporten ook. Met sporten kom ik tot mezelf waardoor ik weer 100% voor mijn kinderen ben.

Healthy Sisters & Kids