0

Fit de zomer door

Langzaamaan is iedereen op vakantie of gaat bijna op vakantie. Misschien ga je wel helemaal niet weg of ga je heel ver weg. Hoe het ook zij, het is EINDELIJK vakantie.

Tijdens je vakantie staat genieten voorop. Voornamelijk genieten van heerlijk eten. Het is heel verleidelijk om alle touwtjes los te laten. Alle health regeltjes te vergeten. Om ook nog na je vakantie een fijne gevoel te hebben en het allemaal in balans te houden hebben we wat praktische tips voor jou.

Onze tips en tricks:

(1) We beginnen bij het aller makkelijkst en goedkoopst op vakantie. Daarnaast is het, zeker wanneer je in een warm land op vakantie bent heel belangrijk. Drink voldoende water gedurende de hele dag. Je hydrateert jouw lichaam. Met hoge temperaturen zweet je ook meer. Water is overal dus geen excuus dat het niet te verkrijgen is 😉
Tip: Neem een flesje mee die je kunt vullen.


(2) Tijdens vakantie is het de bedoeling om quality time met je dierbaren te hebben. Mocht je niet naar het buitenland op vakantie gaan. Plan dan zoveel mogelijk actieve activiteiten in. Zo blijf je lekker in beweging. En je traint meteen dat lekkere Italiaanse ijsje af.

(3) Ben je lekker op vakantie en staat het alleen zon zee en strand op de planning? Dat is heel lekker en dat doe je heel goed. Maar probeer ook gebruik te maken van de mooie omgeving waar je bent. Plan lange strandwandelingen in. Heb je een zwembad tot je beschikking? Zwem dan lekker wat baantjes. Of zit je in een verblijf met een gym? Maak hier dan gebruik van. Liefs in de ochtend, smaakt het ontbijtje daarna nog lekkerder.

(4) Hoe verleidelijk ook maar probeer je cheat-momenten te beperken tot echt momenten en maak er geen cheatvakantie van. Natuurlijk hoef je jezelf niet alles te ontzeggen maar persoonlijk wordt ik er heel futloos van als ik de hele dag alleen aan het cheaten ben. Van momenten alleen geniet je veel meer en bewuster.

(5) Zorg ook voor eigen snacks als je op pad bent. Bij de plaatselijke supermarkt, zeker in het buitenland, heb je net wat andere soorten snacks. 1. Het is meteen een uitje en 2. Je hebt eigen snacks voor op het strand of excursie. Vaak scheelt het ook net wat eurotjes en zo kom je niet in de verleidingen wanneer je een suikerdip hebt.

(6) Probeer bij alle maaltijden, thuis of in een resort, altijd groentes toe te voegen. Zeker in het buitenland smaken ze net wat lekkerder en zoeter. Zo krijg je toch ook de benodigde vitamientjes binnen. Geldt voor het toetjes of bij het ontbijt ook. Eet fruit…hmmm een stuk watermeloen gaat er altijd in toch?

Heb jij nog aanvullende vakantie tips? Deel het met ons via #hsfitsummer