0

Eetdagboek van… Rachida (week #29)

Dat is even geleden. De ramadan zit erop en dat betekent dat we de komende twee donderdagen onze eetdagboeken weer met jullie gaan delen. Je denkt nu, twee maar? Klopt! In de vakantie periode gaan we het anders inrichten maar dat vertellen we jullie later.

Vandaag trap ik (Rachida) af met mijn eetdagboek van deze week. Ik begin trouwgewijs met water en citroensap. Mijn maag moet weer even wennen zo na de ramadan. In de ochtenden heb ik nog niet veel trek. Toch verplicht ik mezelf met een kommetje Kokosyoghurt, aardbeien en walnoten.

edr-01

Tussendoor drink ik veel water en thee, dat heb ik wel erg gemist. Vooral het theeleuten!

edr-02

Voor de lunch hou ik het bij eieren met spinazie. Dit op 2 spelt rijstwafels en uiteraard thee 🙂

edr-07

Als tussendoortje voor het avondeten snack ik een appeltje.

Najima en ik hebben elkaar uitgedaagd om tot aan mijn vakantie elke dag te sporten. Dat doen we dan ook. En veel van jullie op Instagram (@healthysistersnl) doen fanatiek mee. Toppertjes zijn jullie. Zo blijven we elkaar motiveren. Vandaag hebben Najima en ik samen hardgelopen en we tikten bijna 12 km aan. Tijdens de ramadan was onze max 10 kilometer. Fijn dat we weer langere afstanden kunnen afleggen. Want er wacht ons een halve marathon op in oktober!

edr-03

 

Als avondeten kook ik voor mijn gezinnetje dorade uit de oven…

edr-04

…met zoete aardappelpartjes.

edr-05

Mocht je na de ramadan inspiratieloos zijn, je kunt altijd een kijkje nemen op onze YouTube kanaal voor lekkere en gezonde recepten.

Kunnen we jullie ook uitdagen voor een halve marathon in oktober?

Veel liefs,
Rachida