Recept: Chia pudding met mango

Wij merken dat jullie het erg waarderen dat er steeds meer geschreven recepten online komen. Dus dat gaan we vaker doen. Tijdje terug heb ik voor Rachida een heerlijk chia pudding ontbijtje gemaakt en veel van jullie vroegen naar het recept. Deze deel ik uiteraard met alle liefde met jullie…

Maar ik wil jullie ook graag meegeven waarom chiazaad zo goed is voor ons. Chiazaad heeft een heleboel voordelen. De kleine zwarte zaadjes zijn echte gezondheid bommetjes. Ze zitten bomvol antioxidanten die ons weer beschermen tegen simpel gezegd ‘’giftige stoffen’’. Daarbij bevat chiazaad onwijs veel voedingsvezels wat weer erg gunstigs is voor ons stoelgang. Wat ik vooral belangrijk vind is de hoge proteïne gehalte wat chia heeft.

Voor 2 personen heb je nodig:

  • 3 eetlepels chiazaad
  • 200 ml (ongezoete) amandelmelk
  • Mango
  • 2 kleine tl kokosrasp
  • 2 eetlepels Grieks yoghurt

Voor je gaat slapen laat je de chiazaad met de amandelmelk  ‘’wellen’’ voor een nachtje in de koelkast. Na een nachtje dromen over de pudding ga je de pudding nu afwerken met al het lekkers.

Snijd een mango in stukjes (of een ander fruit naar keuze). Op de chia pudding doe een lepeltje Grieks yoghurt en daarbovenop de mango stukjes en je werkt het af met kokosrasp. Je kunt hier ook evt. nootjes aan toevoegen.

Geniet ervan, en vergeet ons niet te taggen in jouw ontbijtje!

Dit is ook leuk...

Ze is getrouwd!

🆘 Healthy Sisters kan niet aansprakelijk gesteld worden voor de volgende beelden. Deze kunnen door …