Ben jij op zoek naar reisinspiratie voor Andalusië?

Wij zijn net terug uit Spanje, het was een prachtige reis. Deze reis kan van onze bucketlist! Op instagram/story heb je regelmatig posts uit Andalusië kunnen zien want er is zoveel te zien en te ontdekken. We hebben precies 6016 op de teller extra aangetikt maar we hebben dan ook zoveel gezien in drie weken tijd.

Onze eerste stop was Meyrueis. Meyrueis is een plaatsje in het departement Lozère, in de regio Occitanie in Zuid-Frankrijk. De plaats is gelegen in de Vallée de la Jonte in de Cevennen, vlak bij het Nationaal Park Cevennen.

Hier hebben we vier heerlijke dagen doorgebracht. We verbleven in Grand hotel de France. Waar je tevens ook heerlijk kan eten. Je moest een flinke berg op maar dan had je ook wat. Uitzicht was waanzinnig mooi. Alsof je naar een boekje keek. We hebben veel in het hotel doorgebracht omdat het onze eerste vakantiedagen waren. Rust en genieten. Het hotel heeft een heerlijk zwembad met ook een prachtige uitzicht.

Als je er bent moet je natuurlijk ook een duik nemen in Gorges du Tarn. Je kunt hier ook een bootje huren, kanoën of gewoon rondstruinen in de typische Franse straatjes.

Na vier dagen vertrokken we richting Zuid-Spanje. Een kleine kanttekening: we hebben elke keer een overnachting tussendoor gehad zowel op de heen als terugweg in het Ibis hotel. Prima hotel voor een overnachting. Hier boekten we ook meteen een ontbijt bij, wel zo makkelijk.

Onze eerste stop in Spanje was in Alcalá la Real. Alcalá la Real is een gemeente in de Spaanse provincie Jaén in de regio Andalusië. Hier hadden we een privé huis gehuurd voor een week via welkom-in-Andalusië. Het huis had een privé zwembad en lag midden in de olijfboomgaarden. En ook hier een uitzicht die bijna niet te omschrijven is. Bij het huis had je ook een beek waar je in kon zwemmen en de kids hebben zelfs visjes gevangen.

Vanuit hier zijn we naar Granada en Córdoba gegaan. We wilden niet al te veel doen omdat we ook van het huis en omgeving wilden genieten.

Als je naar Granada gaat mag natuurlijk Alhambra niet ontbreken. Het Alhambra is een middeleeuws paleis en fort van de Moorse heersers van het koninkrijk Granada in Andalusië.

Tip: boek je tickets van tevoren via internet. Scheelt je zoveel tijd en grote kans dat de tickets voor die dag zijn uitverkocht. Na een lange warme dag is de Nevada shoppingmall een aanrader. In de airco winkelen en lekker eten bij Muerde la Pasta.

In Córdoba mag je de Mezquita niet overslaan. Mezquita is gebouwd als moskee maar is na de christelijke overname van Córdoba in de dertiende eeuw, tot kathedraal omgebouwd. Erg indrukwekkend. Toen wij er waren was de ochtendopening al achter de rug en konden we met de ronde van 14:00 uur naar binnen. Je hoeft hier niet van tevoren kaarten te reserveren.

We zijn naar de bekende joodse wijk gegaan en hier heerlijk vis gegeten. Hier heb je ook het bekende steegje: Calleja de las flores. Het lijkt een beetje op de straatjes van Chefchouen in Marokko. Lovely 💙

Na een week reden we door naar het meest zuidelijke punt in Spanje, Estepona. Estepona is een stad in de Spaanse provincie Málaga in de regio Andalusië

In het mooie Estepona zaten we in mooi resort; Valle Romano Golf & Resort. We hadden daar een soort van appartement. Alles wat je nodig had zat erin. Absoluut een aanrader en we gaan hier zeker terug.

Estepona heeft een heerlijke strand waar je goed kan vertoeven en waar je in een van de strandtenten lekkere, verse vis kunt eten. Wat ook leuk is om met de kinderen een treintje te nemen die door Estepona gaat. Ook de straatjes van Estepona zijn om verliefd op te worden. Estepona heeft echt onze hartjes gestolen.

20 minuten verderop zit je in hartje Marbella. Dit is leuk om zien en gezien te worden. Je kunt het hier ook net zo duur maken als je zelf wil.

Erg leuk om Puerto Banús te bezoeken als je van mooie jachten en auto’s houdt. Leuk om aan de haven een drankje te doen en je ogen uit te kijken.

Na vier dagen zijn we richting Sevilla gegaan. In Sevilla zaten we in Pierre & Vacances Sevilla. Heel eerlijk gezegd was dit de stad waar ik het meest naar had uitgekeken en waar ik zoveel mooie verhalen over had gehoord. Sevilla is inderdaad heel mooi maar had inmiddels mooiere steden gezien. Wij hebben Sevilla lopend, roeiend en in de koets mogen bewonderen.

Plaza de Toros is mooi om te zien. Je krijgt bij de rondleiding een gids die zowel Spaans als Engels spreekt. Sevilla heeft zoveel mooie gebouwen en het ademt historie.

Sevilla heeft mooie gebouwen en nog mooiere parken. Wat je hier niet mag missen is Plaza de Espanā. Hier hebben wij een bootje gehuurd en hier doorheen gegaan.

Ook hier volop keus om te eten. Ik moeten zeggen dat wij tijdens onze hele reis goed hebben kunnen eten.

Als laatste zijn we naar Valencia gegaan. Geen Andalusië meer maar daardoor niet minder mooi. Valencia is een typische Spaanse stad die je eigenlijk wel met Madrid kunt vergelijken.

Hier hebben we veel van de terrasjes genoten. Je merkt na drie weken reizen dat het toch best intensief is. Veel indrukken en stiekem doe je veel op één dag. Wij hebben elke dag meer dan 10.000 stappen gelopen. Jaja dat hield ik met mijn horloge mooi bij!

Ik zal vast wel het een en ander vergeten zijn. Maar we hebben zoveel gedaan. Mocht jij nog leuke tips/aanvullingen hebben laat ze dan zeker in een reactie achter.

Mocht je nou meer foto’s/filmpjes willen zien kijk dan op onze instagram account onder het rubriek reizen. Aaanstaande zondag staat onze eerste vakantievlog online! Vergeet je alvast niet te abonneren zodat je dit niet hoeft te missen.